Wednesday, March 4, 2015

Ühine platvorm

Koalitsiooniläbirääkimised käivad ka Best Westerni hotellis. Meil on Kailiga ühine platvorm. Tundub, et see sobib ka Iso Possule. Siis on veel üks suhteliselt tugev tegelane, Ave Maria. Ja siis on sellised väiksemad tegijad, kellest mõned aeg-ajalt üle keevad. Üks tüüp tuli hiljuti Sodankyläst (ca 100 km) kohale, siis leidis, et töö või seltskond - ei meie tea, kumb - ei sobi, ja küttis tagasi. Ja üks teinepäev ütles Iso Possu möödaminnes, et läheb korda looma, sest keskid "riidelevad" kuskil. Meil pole aega riielda, sest nüüd on tõesti see koht käes, et tööd on palju ja päevad pikad ja puhkepäevadega on nagu on. Või siis ei ole.

Mina olen ju see tüüp, kes sõnu armastab. Ja üllatusega soome keelt avastab. Sellega, et elama (geograafilises mõttes) on "asuma", olin ammu leppinud. Ja pole kuigi keeruline järeldada, et hotellitoas elav inimene on "asukas". Kuid asukas on ju ka eestikeelne sõna elaniku kohta! 
 Eelnevale loogikale vaatamata õnnestus mul ikkagi ükskord (küsimust hoolikalt formuleerides!) segi ajada sõnad "asukat" ja "astiat" (nõud). Küsisin nõudepesumasinale nõjatudes ülbelt, et kas ma pean elanikud ka välja tõstma. Teine kord pigistasin Iso Possu, et kas tema teab, kus minu rappu (trepid, trepikoda) on. Sest minu reppu (seljakotti) ei olnud parasjagu minu vaateväljas.

Aga igatahes, kui meie Kailiga võimule saame, siis me kavatseme välja töötada hotellikasutaja käsiraamatu või maailma hotellikoristajate kaitse harta (sellele tuleb muidugi mingi ilusam nimi külge mõelda) või midagi selletaolist. Sest on terve rida punkte, millepärast me südant valutame. Mõned näited:

*) Enne hotelli minekut käi juuksuri juures. Lase pea paljaks ajada. (Toetun siinkohal ka eesti rahva vanasõnale "Pikk juus, ..." Olen hakanud viimasel ajal kiilaspeadesse väga soojalt suhtuma. Juuksekarvad - eriti veel pikad! - kraanikausside, vetsupottide jms küljes on  tüütud ja tülikad, ütlen ma! Ja - kuidas teile tundub, kumb silt oleks parem: kas "Sissepääs ainult kiilaspeadele" või "Juustevaba hotell"?)
*) Kasuta kõiki kohalikke võimalusi! Mis mõtet on istuda oma numbritoa kitsukeses saunas või mullivannis, kui üle tee on suurepärane avar spaa!
*) Ole spontaanne! Kui oled juba reisil, naudi elu - osta külmutuskapp täis hõrgutisi, mida sa argielus süüa ei raatsiks! See on Sinu elu ja Sinu puhkus! Seejärel mine lähedalasuvasse baari või restorani õhtust sööma - lõpuks tulid sa ju ilma ja inimesi vaatama, mitte üksinda (või nende inimestega, keda sa nagunii päevast päeva näed) hotellituppa konutama!
Külmutuskappi ostetud toitu pole mõtet hakata koju vedama, see võib olla aegunud või läheb reisi jooksul nagunii halvaks. Las jääb kappi.
*)  Kui oled siiski otsustanud numbritoas pidutseda, ära näe taara koristamisega vaeva. Hotelli teenindav personal teeb seda rõõmuga Sinu eest.


Sellist toredat teksti jagati FB-s. Leht, kust mina selle kopeerisin, kannab nime 107.1 The Monkey.

Ikka head meile kõigile!



No comments:

Post a Comment