Tuesday, September 19, 2017

Reis tehtud, pidu peetud

Pidu sai peetud ja ma olen niiväga tänulik!
Ma olen tänulik kõigile, kes korraldusliku poole päält kaasa aitasid.
Olen tänulik kõigile, kes aja võtsid ja kohale jõudsid. Mõned jõudsid ikka kohe päris kaugelt. Mõned geograafiliselt kaugelt ja mõned ajatelje mõttes kaugelt.
Olen tänulik nii kõigi heade soovide kui tunnustavate sõnade eest,  nii peo käigus öeldute kui nende eest, mis hiljem erinevaid kanaleid pidi teele läkitati. 
Mul oli üliäge pidu. Aitäh teile, sõbrad!

Eksootiliste ampsude laual oli võie, mille juures olev tekst väitis, et selle Islandi jõulupoest leitud asja aitas kokku keeta sõber Pille. Ja kuna mitu inimest tahtis teada, kuidas Pille niisugust imehead asja teeb, siis palun väga, siin see on:

2 muna
2 dl suhkrut
250 g rabarberit
0,5 dl vett
2 spl sidrunimahla
50 g võid

Haki rabarber, pane vee ja suhkruga keema, keeda pehmeks (ca 7-8 minutit). Riisu vaht. Jahuta, püreesta, lisa sidrunimahl.
Pane püree taas pliidile, sega juurde vahustatud munad. Kuumuta keemiseni, samal ajal lisa väikeste tükikeste haaval või.
Pane purki.
Hüüa "Tehtud!"

*  *  *
Islandi ringreis ABZ Reiside grupiga on ka juba möödanik.
Sa armas aeg, kuidas Island mind hoiab!!! (Ma loodan, et ta hoiab mind 2019. aasta suvel ka, siis on uus reis Islandile plaanis.)
Kujuta endale ette, et sul on sõber Sahhaarast, kes tahaks näha härmas puid. Ja siis sa ütled talle, et olks, tule 25. jaanuaril, siis ma näitan sulle.  Sõber tuleb ja sul ongi juhtumisi imeliselt härmas puud, paks ja puhas valge lumi ning taustaks sillerdab sinisinises taevas päike...
Just nii juhtus meie reisiga. Island pakkus meile 10 päeva järjest justtäpselt sellist ilma, nagu selles päevas ja selles kohas vaja oli. Päikselist tuulevaikust vaalavaatluseks  (ning kolme küürselg-vaala korraga paadi kõrvale!!!) ja päikselist tormituult selleks, et inimesed aru saaksid, misasi on Islandi tuul. Päikseta ilma selleks, et teekond sisemaale tolmupilves ei kulgeks. Ja siis, kõige-kõige lõpus, kui viimane planeeritud asi sai üle vaadatud ning tuli veel vaid lennujaama sõita, olid vihm ja raju platsis...
Ja mul olid imelised reisijad, kellega koos ületasime jõgesid, mägesid, fjorde, vulkaane ja laavavälju, kellega koos tankisime õigesti ja valesti, uputasime numbrimärke - ja tulime igalt poolt võidumeestena välja. 
Ja mul oli imeline kaheosaline sünnipäev Islandil - esimesel päeval koos oma reisijatega ja järgmisel päeval koos endiste kolleegidega lõunaranniku külalistemajas...

 Basaltsambaid jagub igasse Islandi otsa. 
Sooja vett samuti.
 Landmannalaugari värvilised mäed.
 Laavaväljad. Samblaga.
 Skaftafelli rahvuspargis, taustal Islandi kõrgeim tipp.
 Sellised laguunid ja sellised jõed...
 Tossab. Hverir Myvatni lähedal.
Samblasupp sai ka lõpuks ära proovitud. Piim, mesi, islandi samblik. Õigemini küll Islandi käokõrv (Cetraria islandica). Eks ta üks lurr oli :) ja seda sammalt ära närida mina igatahes ei jaksanud :)
All: Viti kraater Askja kaldeeras.
 Teekond Askjale





Laavaväljad, lavaväljad...
 All: hai hambad. Kui üks rida ära kulub, on alt kohe uus võtta...



 Djupalonssanduri võrratud laavamoodustised.

Võimas ja võrratu Island, ma kummardan Sinu ees jätkuvalt!

Täna öösel stardin Portugali poole. Olge kõik hoitud!

2 comments:

  1. Mul on nii hea meel, et ma Sind tundma sain, kallis Ulvi! Hoian Sulle kõvasti-kõvasti pöialt kõiges, mida Sa ette võtad! Kohtumisteni!

    ReplyDelete
  2. Aitäh, Ema nr 3!! Minul on Sinu üle sama hea meel!!!

    ReplyDelete