Tuesday, April 3, 2018

Ohtlik elu

Mul on meie poliitikute üle kohe hea meel - sa mõtle, kuidas nad kõik meie rahva turvalisuse eest väljas on! Sünnitusmajad paneme kinni, et oleks turvaline, apteegid paneme kinni, et oleks turvaline... No muidugi paneme kinni maa-apteegid, sest seal pole ju turvalist kvaliteeti - silmatilkasid määritakse pähe ja  hemorroidide raviks pakutakse säraküünlaid.

Vähemalt sain mina Ossinovski ja Ratta ülesastumistest üleriiklikus meedias niimoodi aru. Et turvalisuse peale on turvaline mängida. Näitab hoolivust. 
Tegelikult ma väga palju rohkem aru ei saanudki. Mulle tundub, et härra Rüütel on kuskile rajanud mingi salajase Ilusate Meeste koolituskeskuse. Olid ajad, mil  ma kogu hingest püüdsin aru saada, mida härra president ütleb - no ei saanud! Naisterahva mõistus, eksole. Ja nüüd on Ossinovski ja Ratas samasugused rüütellikud maneerid omandanud. . Et hea õpilane kasvab ikka õpetajast üle, siis on nad saavutamas taset, kus segi ei lähe mitte ainult naiste, vaid ka meeste pead. Sooneutraalsus, eksole.

Mis sellest, et Põlva sünnitusmajas ei ole aastaid ühtegi äpardust juhtunud, nagu kinnitab esmaspäevases "Postimehes" Põlva sünnitusosakonna juhataja dr Kõiv. Mis sellest, et tegemist on üle Eesti hinnatud sünnituskohaga - aga võib-olla kunagi saab midagi juhtuma! 
"Seda, et võib juhtuda, et saab juhtuma, ei saa ju lasta juhtuda,"  ütlevad juhtpoliitikud. "Paneme kinni, siis on kindel, et ei juhtu! Aga enne seda lubame meie, juhid, et jutustame kaheksa korda, mis võib juhtuda, kui juhmikesed puhtjuhtumisi oma joru ei jäta. Ja kui vaja, jutustame üheksandat korda ka. Eriti  enne valimisi. Me oleme väga head jutumehed. Nii kaua jutustame, kui te aru saate, et asi on teie endi turvalisuses!"

Ma olen sügavalt liigutatud, et minu turvalisus meie riigijuhtidele niimoodi korda läheb. Ausalt öelda imestan isegi, kuidas ma tubli pool sajandit nii ohtlikes oludes üldse vastu olen pidanud. Äsja saime ju teada, et praekartulite kätte võib ka ära surra. Surm, teadagi, pole üldse turvaline. Lapselastele õhupalle peavad astmaatikutest vanavanemad ise ette puhuma -  alla 8-aastased puhuda ei tohi, pole turvaline. Aastaks 2020 on lubatud ära keelata puudega kütmine... Ma siiralt loodan, et ma selleks ajaks surnud olen, kui elamine ära keelatakse.

Lisaks turvalisusele meeldib Ilusatele Jutumeestele võrgutamine. Taavi ükskord proovis naisi võrgutada, aga sellest tuli ainult jama. Palju turvalisem on võrgutada haiglaid,  apteeke ja ühistransporti. Seal saab alati süü kellegi teise kaela ajada. Kui naist võrgutad, võib vabalt juhtuda, et jäädki ise süüdi. No kellel seda jama veel vaja on!

Sünnitusosakondade sulgemise juures saab öelda,  et rahvas on süüdi. Mis nad siis sünntavad nii vähe! Siis saab öelda, et süüdi on kohalikud juhid. Siis saab öelda, et süüdi on haigla nõukogu. Siis, et süüdi on ülikooli kliinikum. Siis, et kõik on võrgutajate süü. Peaasi, et haigekassa, kelle käes on kogu peo eelarve, süüdi ei jääks!!!

Turvalisus, kvaliteet ja raha on need kolm vaala, mille peal sünnitusmajade saaga juba kolmandat nädalat püsti seisab. Rahas ei ole küsimus, kinnitavad ministrid. Kvaliteedis ei ole küsimus, kinnitavad teenuse tarbijad.

Nii et ikkagi turvalisus...

Elu väljaspool Tallinna ja Tartut on meie ministrite sõnul tervisele väga ohtlik. Kuid ma tean, et ka maal on võimalik elada.
Välismaal.
Ja iga sulgemisega saadetakse järgmine seltskond sinnapoole teele.

Ja siis saame neid äraläinuid igasuguste programmidega koju tagasi hakata ostma... Elo om iks põnnõv!!!
Allkirja Põlva sünnitusosakonna allesjäämise toetuseks saab jätkuvalt anda siin:
http://petitsioon.ee/sailitame-polvas-sunnitusosakonna/#btn-more 

1 comment: